Pályázatok
AZ EGROKORR ZRT. TECHNOLÓGIAI KORSZERŰSÍTÉSE
A projekt alapadatai:
- Projekt azonosító: VEKOP-1.2.6-20-2020-00287
- Igényelt támogatás: 36 033 263 Ft
- Támogatás mértéke: 70,00 %
- A projekt költségvetése: 51 476 090 Ft
- Projekt befejezése: 2022.03.16.
CNT technológiára alapuló festékgyártás fejlesztése az Egrokorr Zrt-nél
A projekt alapadatai:
- Projekt azonosító: VEKOP-2.1.1-15-2016-00011
- Igényelt támogatás: 72 675 537 Ft
- Támogatás mértéke: 49 %
- Projekt befejezése: 2020.01.30.
UV-B ELLENÁLLÓ ÉS IR REFLEXIÓS FESTÉK TERMÉKCSALÁD KIDOLGOZÁSA AZ EGROKORR ZRT.-NÉL A HŐDEGRADÁCIÓ MÉRSÉKLÉSÉRE, A HŰTÉSI ENERGIA MEGTAKARÍTÁSÁRA ÉS AZ ELLENÁLLÓSÁG NÖVELÉSÉRE
A projekt alapadatai:
- Projekt azonosító: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00275
- Igényelt támogatás: 114 877 950 Ft
- Támogatás mértéke: 47,60 %
- A projekt költségvetése: 241 335 272 Ft
- Projekt befejezése: 2024.01.15.
A PROJEKT BEMUTATÁSA:
A kültéri szerkezetek korrózióvédelmét biztosító bevonatok felületkezelő és impregnáló szerek tartósságát, korrózió elleni védőhatását a klímaváltozás bizonyos elemei nagy mértékben befolyásolják. A festékekre és bevonó anyagokra legkárosabb hatása az UV–B sugárzás intenzitás növekedésének, és a felmelegedés következményeként bekövetkező hődegradációnak van. A felmelegedésnek másik nem kívánt kísérő jelensége a hordozó felmelegedése, különös tekintettel a sötét színekre. Ez a jelenség a kezelt felületek degradációjához, deformálódásához, illetve a fémszerkezetek alatti zárt terek felmelegedéséhez vezet. A tervezett fejlesztés párhuzamosan két témakörrel foglalkozik: 1. A meglévő festékcsaládok UV-B sugárzás hatására bekövetkező változásainak megfigyelése, a kereskedelemben beszerezhető UV stabilizátorok, UV abszorberek, gyökfogók és antioxidánsok vizsgálata, ezek kombinációinak vizsgálata, mesterséges UV-B kamrás igénybevétel és kitéti igénybevétel esetén. A projekt végén az általunk gyártott festékek a fokozott UV-B ellenállóképességnek köszönhetően kevésbé degradálódnak a napsugárzásnak való kitettség hatására. Az új adalékok kipróbálásával jelentős élettartam növekedést kívánunk elérni, ezáltal a direkt napsugárzásnak kitett felületekre szánt festékeink hosszabb ideig őrzik meg fényüket, ritkábban szükséges a felületek újbóli festése, ami jelentős megtakarítást és közvetve környezetszennyezés csökkentést jelent. 2. Az infravörös (IR) sugárzás által előidézett felmelegedés okozta hődegradáció mértékének vizsgálata különböző kötőanyagú festékeknél, sugárzás elnyelésének csökkentése. A visszaverődő infravörös sugárzás miatt a kezelt felületek kevésbé melegszenek föl, így elkerülhető ezek hődegradációja, illetve abban az esetben, ha a kezelt felület hűtött teret választ el, csökkenthető a hűtésre fordítandó energiaszükséglet. A fejlesztésnek köszönhetően képesek leszünk olyan festékek gyártására, melyek az IR reflexiónak köszönhetően hozzájárulnak az energiatakarékosabb létesítményüzemeltetéshez, a nagyobb UV-B ellenállóságnak köszönhetően növelik a bevonatok élettartamát, így közvetve csökkentik a vegyi anyagok környezetbe jutását és a festékanyagok felhasználását.
A projekt megvalósulásának helyszíne:
2030 Érd, Fehérvári út 63-65.
A projekt a következő közreműködő szervezetek támogatásával valósul meg:
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
Cím: 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1.
E-mail: nkfialap@nkfih.gov.hu
Telefon: +36 1 795 9500
Honlap: https://nkfih.gov.hu/palyazoknak
Új vállalatirányítási rendszer bevezetése az Egrokorr Zrt.-nél
A projekt alapadatai:
- Program neve: DIMOP Plusz-1.2.3/A-24 Mikro kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatása
- Program azonosító kódja: DIMOP Plusz1.2.3/A-24-2024-00001
- Fejlesztés tárgya, célja: Új vállalatirányítási rendszer bevezetése az Egrokorr Zrt.-nél
- Vissza nem térítendő támogatás összege: 9 868 500 Ft
- Visszatérítendő támogatás összege: 9 868 500 Ft
- Projekt tervezett befejezési dátuma: 2026.01.05.
A PROJEKT BEMUTATÁSA:
Meglévő rendszerünket 12 éve használjuk. A szoftver annak beszerzésekor, 2012-ben, a fejlesztő cég egyik új terméke volt, a termék fejlesztése a telepítéskor még nem volt teljesen befejezve, a kisebb-nagyobb hiányosságokat, hibákat a fejlesztő a használat közben keletkező tapasztalatok alapján többé-kevésbé pótolta, kijavította.
Mára azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a terméket sokkal nagyobb ütemben kellett volna hozzáigazítani a modern informatikai és vállalatirányítási követelményekhez, hogy a mai kor fejlett digitalizációt megkövetelő igényeinek megfelelő eszköz lehessen a kezünkben. Ez sajnos nem történt meg, a rendszer felhasználói felülete önmagában is elavult, lekérdezési listáit is még mindig a 95-ös Excel formátumban produkálja. Továbbá a fejlesztő elmondása szerint a részünkről, a használat közben a rendszerrel szemben felmerült igényeinket csak egy teljesen új platformon kifejlesztett verzióval tudná megoldani. Ugyanakkor a vállalkozásában folyamatosan jelen lévő emberi erőforrás-hiány miatt saját bevallása szerint erre nem képes.
A jelenlegi rendszerünket megalkotó szakember vállalkozásának állományi létszáma folyamatosan 4-5 fő, melyen belül a teljes programot készségszinten ismerő és kiszolgálni tudó munkaerő jószerivel csak az ügyvezető-tulajdonos, így végső soron minden felmerülő problémát egyedül ő tud megoldani elfogadhatóan. Ez vállalatunk, az Egrokorr Zrt. számára nagyfokú biztonsági kockázatot jelent, nem látjuk biztosítva vállalatirányítási rendszerünk supportjának emberi tényezőktől független, folyamatos ellátását.
Cégünk vezetése ezért úgy döntött, hogy a 12 éve használt szoftvert lecseréljük egy olyan vállalkozás által kínált vállaltirányítási rendszerre, amelynek fejlesztője egyrészt elegendő munkaerő-forrással rendelkezik ahhoz, hogy folyamatosan biztosítsa a terméktámogatást, másrészt az ezt a rendszert használó szakma-specifikus üzleti partnereink, ismerőseink elmondása szerint a szoftver jól vagy kiválóan kiszolgálja akár speciális igényeiket is.
Így esett a választásunk a Vector Kft. által kifejlesztett „Vectory Integrált Vállalatirányítási és Ügyviteli Rendszer”-re. A szoftver moduláris felépítésű, moduljai világos logika szerint kapcsolódnak és épülnek egymásra. Az árkalkulációban kiválasztható, az egyes „szoftver-részterületek”-hez tartozó moduljai összessége lényegében ellátják a nekünk szükséges, a beszerzés és raktározás, a festék- és bevonó-anyag gyártás, az értékesítés, a könyvelés és pénzügyi folyamatok során felmerülő funkciókat, sőt a munkafolyamatok koordinálása terén nyújtott korszerű eszközei segítségével jelentősen növelhetjük vállalkozásunk jelenleg alacsonynak mért digitalizációs szintjét.
A „Beszerzés és készletgazdálkodás” részterületet „kiszolgáló” modulok az alapanyagaink beszerzéséhez, azok és a késztermékeink raktározásához, a készletek nyilvántartásához, leltározásához, a (be)szállítói számlák feldolgozásához kapcsolódó feladatokat látják el.
A szoftver kiválasztása során az egyes szoftver-részterületekkel kapcsolatosan az alább összefoglalt funkcióknak való megfelelés befolyásolták döntésünket:
Az „Értékesítés és ügyfélkapcsolat” részterület moduljai végezzék el a termékeink értékesítéséhez kapcsolódó feladatokat, mint például a vevői ajánlatok és megrendelések kezelését, a vevő-számlák kiállítását és nyilvántartását, az árak és partnertörzsek karbantartását és a partnerekkel való kommunikációt elősegítő automatikus levelezés bonyolítását.
A „Gyártás- és szolgáltatásirányítás” szoftver-részterületnek megfelelő modul cégünk a termelésének irányítását és adminisztrációját, a késztermékeink receptúrái nyilvántartását és karbantartását, továbbá a kísérleti fejlesztések koordinálását és könyvelését kell ellássa.
A „Munkafolyamat-irányítás” részterülethez kapcsolódó egységek munkába állításával reményeink szerint nagy mértékben elősegíthetjük vállalatunk digitalizációs szintjének növelését.
Végül, de nem utolsó sorban a „Pénzügyi és számviteli folyamatok” célterületet ellátandó modulokkal elvégezhető legyen a vállalkozás teljes pénzügyi és számviteli folyamatainak koordinálása, könyvelése, az előírt és szükséges nyilvántartások vezetése, a banki kapcsolatok napra kész nyilvántartása, az adóbevallások alapdokumentumainak előállítása.